ugreszel.pl

Blog ogólnotematyczny

trening z hantlami
Dom i Ogród

Buduj swoją siłę z hantlami

Trening z hantlami od lat pozostaje jednym z najbardziej uniwersalnych rozwiązań zarówno dla profesjonalnych sportowców jak i amatorów, którzy chcą rozwijać swoją tężyznę fizyczną. Trening bazujący na ćwiczeniach z hantlami to innymi słowny trening na wolnych ciężarach, ukierunkowany na dwa główne czynniki: przyrost suchej masy mięśniowej oraz przyrost siły mięśniowej. Używając hantli o dużym obciążeniu, gdzie wykonujemy maksymalnie do 6 powtórzeń w serii roboczej uzyskamy największą korzyść w kontekście wzrostu masy i siły. Jeżeli natomiast trening z hantlami ukierunkujemy na wysoką liczbę powtórzeń oraz mniejszy ciężar, to można wówczas mówić wówczas o aktywności ukierunkowanej na rzeźbienie swojej sylwetki oraz wzrost ogólnej wytrzymałości ćwiczonej partii mięśniowej. Przy użyciu hantli możemy efektywnie odbyć trening każdej z grup mięśniowych w naszym ciele. Poza bazowymi ćwiczeniami, które od lat stanowią podstawę sportów siłowych i sylwetkowych np. wyciskanie hantli na klatkę piersiową na ławce płaskiej lub uginanie ramion, często jedynym ograniczeniem dotyczącym pobudzenia danego mięśnia jest nasza wyobraźnia oraz znajomość anatomii. Trening z hantlami to idealne rozwiązanie dla początkujących, którzy łatwo dobiorą odpowiednie dla swojego poziomu obciążenie, jak i dla wytrawnych weteranów dla których wystarczy sztangielka w dłoni, aby dokładnie wiedzieć ile serii i powtórzeń wykonają z danym ciężarem. Hantle pomimo ich różnych rodzajów m.in.bitumiczne, żeliwne, winylowe, neoprenowe czy nawet gumowe, nigdy nie wyjdą z mody z bardzo prostego powodu – trening przy ich użyciu jest po prostu maksymalnie skuteczny!

slimcenter.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *