Media społecznościowe królują w internecie. Ostatnimi czasy mówi się, że jeśli nie masz konta na Facebooku, Instagramie lub Twitterze, nie istniejesz. Brutalne, ale prawdziwe. O większości wydarzeń społecznych i kulturalnych, promocjach w sklepach, a także o tym, co dzieje się aktualnie na świecie, dowiadujemy się właśnie z portali społecznościowych. I to właśnie reklama w social mediach ma teraz największą moc.
Siła social mediów
I pomyśleć, że zaczęło się od zwykłego serwisu studenckiego, na którym uczniowie Harvardu mogli logować się, odszukiwać się nawzajem, przesyłać między sobą wiadomości oraz chwalić się swoimi zdjęciami. W dwa tygodnie Facebook zdobył rzesze fanów bostońskiego kampusu studenckiego. Zarejestrowało się w nim ponad 2/3 studentów.
To był punkt wyjścia. Ludzie uwielbiają obserwować się nawzajem, porównywać swoje życie z losem innych osób, przeglądać zdjęcia, komentować, oceniać…
Na bazie Facebooka powstało wiele innych portali społecznościowych o podobnych funkcjach. Ludzie ograniczyli się w wysyłaniu do siebie smsów, teraz najczęściej komunikują się ze sobą, przekazując wiadomości w aplikacji Messenger.
Przedsiębiorcy i właściciele firm szybko zdali sobie sprawę, że trzeba kuć żelazo, póki gorące. Tylko w 2019 roku z serwisów społecznościowych różnego typu korzystało 3,484 mld użytkowników. Social media to więc idealne miejsce do reklamowania się ze swoją działalnością i pozyskiwania coraz większej liczby klientów. Możliwości wrzucania plakatów, banerów, tworzenia wydarzeń, ładowania filmów zachęcających do kupna towaru lub skorzystania z określonej usługi sprawiają, że poszerza się siatka klientów danej organizacji.
Reklama w social mediach silną formą perswazji
Osoby zajmujące się zawodowo hasłami reklamowymi tzw. copywriterzy doskonale znają mechanizmy, które pozwolą im trafić do szerokiego grona odbiorców.
Jednym z nich jest reklama w social mediach. Zważywszy na tak dużą liczbę użytkowników odwiedzających codziennie media społecznościowe – średnio każdy spędza w nich 2 godziny dziennie – reklama na Facebooku, czy Instagramie może się opłacać.
Okazuje się, że wydatki na reklamę wyświetlaną na portalach społecznościowych stanowią około 15% środków przeznaczanych na reklamowanie się za pośrednictwem innych kanałów, np. telewizji, czy prasy. Do tej pory to w USA inwestowało się najwięcej pieniędzy w tego typu narzędzie marketingowe, jednak coraz więcej osób fizycznych i firm również w Europie przekonuje się do reklamy w social mediach.
Zainicjowanie kampanii reklamowej nie jest w tym wypadku trudne, a sama promocja nie kosztuje wiele. Umożliwia za to dotarcie do pokaźnej grupy odbiorców mających konkretne upodobania.
Czy warto zatem reklamować się w mediach społecznościowych? Odpowiedź jest banalnie prosta: w dzisiejszych czasach jest to wręcz konieczne! Internet stał się dla młodych ludzi drugim domem, nikogo nie dziwi już kilkugodzinne scrollowanie ekranu w poszukiwaniu informacji. To dobry moment dla przedsiębiorców oraz inwestorów, aby to wykorzystać.