ugreszel.pl

Blog ogólnotematyczny

Praca

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym?

Sprzedaż stacjonarna to ciągła gonitwa, jest to zdecydowanie bardziej wymagająca forma handlu, aniżeli sprzedaż internetowa. Przede wszystkim, przed rozpoczęciem pozyskiwania klientów, przedsiębiorca powinien wziąć pod uwagę na lokalizację, pomysłową nazwę, a także dobrą reklamę. Jeśli mowa o lokalizacji – nawet najlepiej zapowiadający się sklep, jeśli umiejscowiony jest z dala od centrum miasta, na całkowitym odludziu, nigdy nie będzie miał tyle klientów co konkurencja w sercu miasta. 'Reklama dźwignią handlu’ to zdecydowanie trafne sformułowanie, w szczególności podczas wchodzenia danego przedsiębiorstwa na rynek. Jednak, nawet spełniając wszystkie te wymagania, zyskamy klientów na kilka pierwszych dni, może tygodni. A co dalej?

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym?

To pytanie z pewnością zadają sobie nie tylko nowi właściciele wchodzący na rynek, ale i firmy z długoletnią tradycją. Obecnie, coraz większą popularnością cieszą się zakupy przez Internet. Jest to bardzo wygodna opcja, nie wymaga tułania się po galeriach handlowych czy centrach miast w poszukiwaniu upragnionej rzeczy. Jak w takim razie sprytnie pozyskać klientów, a tym samym zwiększyć obroty?

Budowanie zaufania klienta
Może to być obdarowywanie go darmowymi próbkami podczas zakupów stacjonarnych. Świetnym sposobem na zbudowaniu lojalności klienta jest ustalanie specjalnych promocji, dla ściśle określonego grona osób. Zazwyczaj opiera się to na zachęceniu potencjalnych klientów do założenia karty lojalnościowej, wówczas będą dostawać powiadomienia o konkretnych promocjach.

Złota półka
Brzmi nieznajomo? Oczywiście, mowa o umiejscawianiu najdroższych towarów na wysokości wzroku klienta. Badania wykazują, iż nawet około 20% konsumentów wybiera produkty znajdujące się na ich wysokości. Jest to spowodowane przede wszystkim tym, że artykuły te są lepiej widoczne, a mając obładowane ręce zakupami – niekoniecznie chce nam się schylać po tańsze zamienniki.

Zmiana ekspozycji
Musi być ona dyskretna, aby nie wzbudzić poirytowania konsumentów. Jednak, jeśli co jakiś czas zmienimy położenie kilku produktów, przez co klient będzie musiał zwrócić uwagę na pozostałe artykuły. Metoda ta, świetnie sprawdza się również, przy przełożeniu towarów objętych promocją w jedno miejsce. Zazwyczaj są to kosze przed wejściem – zachęcają przy tym, często nawet niezainteresowanych wcześniej naszym sklepem.

Sprzedaż kasowa
Mowa oczywiście o umiejscowieniu, najbardziej potrzebnych produktów na obecny okres – bezpośrednio przy kasach. Mogą tam znajdować się także stałe produkty, typu coś do przekąszenia czy niezbyt drogie drobiazgi. Nawet bez specjalnej zachęty personelu, klient zwróci uwagę na ułożone tam produkty.

Wielkość wózka
Brzmi dość banalnie? Badania udowodniały, że klienci kupują więcej, kiedy mają przy sobie większy wózek zakupowy. Sprawia on, iż nie widzimy rzeczywistej wielkości zrobionych już zakupów, a przy tym zaczynamy się zastanawiać czy aby na pewno o niczym nie zapomnieliśmy. Co prawda, są one mniej poręczne, lecz jeśli nie ma nic innego do wyboru – konsumenci skorzystają właśnie z nich.