Dla firm oferujących swoje usługi lub sprzedających swoje produkty dosłownie każdy dorosły człowiek jest potencjalnym klientem. Wszyscy jesteśmy od rana do wieczora bombardowani niezliczoną ilością reklam — w radiu, podczas oglądania filmu, w Internecie czy na ulicy, gdzie co chwilę próbuje się nam włożyć kolejną ulotkę do rąk. Przedsiębiorcy, którzy działają w branżach, w których panuje agresywna konkurencja, muszą się dwoić i troić, aby znaleźć sposób na to, jak dotrzeć do klienta. Istnieje jednak kilka uniwersalnych sposobów, które mogą okazać się bardzo przydatne.
Poznanie swoich klientów i ich potrzeb to podstawa
Aby pozyskać swojego klienta, trzeba przede wszystkim rozpracować jego potrzeby, aby móc dostosować do niego swoją ofertę. Klient, który ma świadomość tego, że jego opinie, uwagi i potrzeby są istotne i przede wszystkim wysłuchane, będzie dużo bardziej skłonny przekonać się do danej oferty. Każdy przedsiębiorca powinien zatem stworzyć ofertę swoich produktów czy usług w taki sposób, aby pozwalać sobie na pewną elastyczność, która spełnia oczekiwania klienta.
Jak dotrzeć do klienta, czyli siła Internetu
Ile razy zdarzyło się, że kupiliśmy jakiś produkt, bo został on polecony przez naszego ulubionego internetowego twórcę? Internet jest miejscem, w którym reklamowanie usług czy produktów z udziałem youtuberów czy instagramowych influencerów ma największą siłę przebicia. Dzięki takim poleceniom oprócz reklamy, klient zyskuje mnóstwo informacji o danym produkcje od osoby, która w pewnym sensie jest mu bliska i z którą się utożsamia.
Przejrzysta strona Internetowa
Strona internetowa jest wizytówką firmy. Warto więc zainwestować w usługi specjalisty, który stworzy dla firmy rzetelną stronę o przyjemnym interfejsie, na której zawarte będą wszystkie informacje o danym produkcie, w tym także jego cena. Nic bowiem nie irytuje potencjalnego klienta bardziej niż reklamowanie danego produktu lub usługi bez podania ich jasno sprecyzowanej ceny. Dzięki zamieszczeniu szczegółowych parametrów produktu oraz podaniu jego ceny, klient będzie mógł wybrać ten produkt, który najlepiej spełnia jego oczekiwania.
Tradycyjna poczta pantoflowa
Jednym z najsilniejszych źródeł reklamy danego produktu lub usługi są obecni klienci. Każdy przedsiębiorca powinien skupiać się nie tylko na tym, jak dotrzeć do klienta, ale także jak utrzymać go przy sobie na dłużej. Jeśli przedsiębiorca zdobędzie i utrzyma bazę zadowolonych klientów, z pewnością będą oni polecać jego produkty i usługi znajomym. Poczta pantoflowa ma jednak także swoje ciemne strony. Wystarczy bowiem jedna, publicznie wygłoszona, negatywna opinia niezadowolonego klienta, a pozycja i reputacja firmy mogą się zachwiać.
Reklama zewnętrzna – bilboardy, ulotki, prasa
Reklamowanie swoich produktów na bilboardach, ulotkach czy w prasie jest bardzo dobrą decyzją, jeśli chodzi o tak zwane zewnętrzne działania marketingowe. W takim przypadku trzeba jednak pamiętać, że tego typu reklamy to przede wszystkim przekaz graficzny. Aby został on zauważony i zapamiętany przez potencjalnego klienta, musi być estetyczny, pomysłowy i dobrze wykonany. Na ulotce czy plakacie reklamowym nie jest możliwe umieszczenie dużej ilości informacji o danym produkcie lub usłudze, dlatego też warto zamieścić tam adres firmy oraz strony internetowej, gdzie potencjalny klient będzie mógł dowiedzieć się więcej.